sobota 28. května 2011

MÁTE RÁDI REKLAMY?

Reklama na McDonald´s, návrh agentury TBWA
Máte rádi reklamy? Nejspíš jak a kdy... Já je většinou nesnáším, hlavně u dvou věcí, na internetu a v televizi, když se během hodinového snímku objeví ve dvou až třech blocích, což je trochu moc. Jasně že vím o výroku Aleka Baldwina v jednom sitcomu, odehrávajícím se právě v tv. společnosti: "Film a jiný pořad je jen taková vata mezi reklamními bloky!" U internetu je to jiné, tam mám podvědomě obavy, jaký sajrajt se mi může do PC natáhnout... Jenže i já podelhl a, jak jste si asi všimli,v rámci programu Ad Sense jsem pustil na blog reklamní bannery... Že nevšimli? Tuším to... Jsou to ty obdélníčky vlevo na postranní liště, pak pod prvním článkem a poté ke konci strany, víte? Proč? Protože když na některou z adres kliknete, naběhne mi za klik asi tak 0,05 centu z eura. Měsíc to funguje a podle všeho jsem díky vám vydělal na asi deset piv (při starém DPH, pak to bude asi slabší), což je potěšující, leč také to vede k nabádavé větě z Postřižin: "Musíte se víc snažit, pane správče...!" Snažím se, takže tu a tam přemozte vrozený odpor a klikněte na různé ty military shopy, aukra, prodejny modýlků, interentová knihkupectví, hříčky, blbůstky (seznam dlužníků nemusíte), co jiní inzerují a můžete to brát jako že mi dáváte pochvalu za psaní na blog, když vám s ním někdy udělám radost... Já sám si klikat nesmím, ten program je mrcha sofistikovaná, poznal by to.
Teď někteří z vás reagují v duchu větou: "Co si to ten chlap dovoluje? Proč to sem píše? A co to má s Napoleonem dělat?" Má i nemá, jako každá reklama, která se ani Napoleonovi nevyhnula, a já vaše rozhořčení zkusím zchladit pár příklady. Ten, co je hned nahoře, pochází od velmi renomované světové agentury a byl určen, jak jinak, McDonald´sům a jejich hamburgerům. Pravda, to samo by mi napoleonskou reklamu dost otrávilo, jiným ale nechybí jiskra.
Někteří tvrdí, že je to jen póza. My myslíme, že je to pálení žáhy. Nedopusťte, aby se pálení žáhy změnilo ve vaše Waterloo...," říká slogan na Diovol, bezpochyby rodného bratra Gastrogelu.
Dát na trh pánské kolo NAPOLEON a dámské JOSEFÍNA také nezní špatně, obzvlášť když koupíte obě najednou. Bohužel, vzhledem ke stáří inzerátu už máte smůlu...
První konzul v elegantních trenkách (zajímavý detail, podle Nohavicovy teorie z Roku ďábla byl tedy trenkař, ne slipař) je určitě pro dámy nesmírně chic a nepotřebuje víc než logo firmy.
 Mít Napoleona u brandy, koňaku či vína je velice oblíbené, zejména ve Francii, a Courvoisier na tom založil svou značku, nicméně jeho reklama vlevo má s použitím obrazu setkání v soutěsce Lafrrey víc ducha. "O důvod víc proč milovat Napoleona!", zní slogan.  A Clos Vougeot, víno z císařovy vinice, jeho preferované chambertinské, to se přece bez Napoleona neobejde!
 Hodinky Bréguet a náznak Davidova Bonaparta překračujícího Alpy (pozn. den po publikování příspěvku: jeden čtenář mě napomenul, že to nejsou Alpy, ale Arcole, má pravdu, nejde o Davida, ale o barona Grose..., sorry), to je dost, aby hodinky letěly samy...! I když jde o firmu, jejíž zakladatel vyrobil hodiny pro Marii Antoinettu a jehož potomci podobně zásobovali už cara Mikuláše I.  Holt značka mužů, kteří na to mají...
"Co Božího, Bohu, co císařovo, císaři, " hlásala církev Svatá a s tímto sloganem se objevil i návrh billboardu na akce Citroënu... Šlo spíše o recesi, asi jako reakci na nudu a nedostatek invence podobné té, kterou prokazují nyní tv reklamy na oblíbený čaj "prezidenta" Karla Gotta.
A konečně můj jasný favorit, reklama na aukce historických militarií Hermann Historica se sloganem "Co dřív bylo jejich, může být vaše!". Pokud se vám nelíbí propriet zbavený císař u Jeny, můžete jej vystřídat jiným obnaženým plátnem, slavným Bismarckovým vyhlášením Německého císařství v Zrcadlovém sále ve Versailles po vyhrané prusko-francouzské válce. Na webu ostatně naleznete i téměř nahého Washingtona přeplouvajícího řeku Delaware, což je taky zábavné...
Takže, pokud jste dočetli a doprohlíželi až sem, možná si i kliknete...
A pokud víte o jiné napoleonské reklamě, či máte ideu se smyslem pro recesi, která se dá ztvárnit, sem s ní (tedy na napoleonknihy@volny.cz)!

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Davidův Bonaparte překračující Alpy? To snad ne, vždycky jsem byla přesvědčena, že se jedná o Bonaparta na mostě u Arcole :-D.
Jinak super!

Jiří Kovařík řekl(a)...

A kruci, je to pravda, není to David ale Gros, nejde o Alpy ale o Arcole..., já to jdu opravit. Skoro mi to připomnělo ten starý vtip, jak měli v odlehlé vojenské posádce promítat švédský erotický flm Baba dala vojákovi, jenže to nebyl erotický, ale epický film, ne švédský, ale sovětský a jmenoval se Balada o vojákovi. Sorry a dík za upozornění...

Anonymní řekl(a)...

Nu což, i mistr tesař se někdy utne! ;-) Já si těch obrazů moc nepamatuji, své podezření jsem si musela ověřit v jedné francouzské brožuře, abych se neblamovala :-D. Ještě bych Vám chtěla poděkovat za upozornění na knihu Člověk jménem Napoleon - i když jsem si dala zákaz nákupu dalších knih (ono to hodně leze do peněz), tuto jsem si objednala a nemohu se dočkat, až ji začnu číst. Věřím, že nezklame!

Jiří Kovařík řekl(a)...

Tak to se těšíme a věříme dva...! Určitě, až to přečtu (a to mě bude měsíc trvat, holt čas je můj nepřítel) se k ní vrátím dojmy a Vy i další se můžete přidat...

jakub.samek řekl(a)...

Tady:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=yI_F49qXOFM[/url]

(podle mě poněkud trapné)

tady:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=Qru2tz5Wbrc[/url]

(podle mě výborné)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=x6991MZ8N6I[/url]

(nic moc)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=60k2l5a3dGo[/url]

(nejlepší!!! :-)))

[url]http://www.youtube.com/watch?v=ekspEPtFu_4[/url]

(a úplně nejlepší ještě nejlepšejší :-)))

Jiří Kovařík řekl(a)...

Napoleon a izraelská pojišťovna jsou naprosto unikátní, já to snad stáhnu!!!