sobota 7. srpna 2010

ZPRÁVA O POETICKÉM ODPOLEDNI

Je mnoho hodnot, které by měl člověk ctít i dodržovat, a já osobně mezi ně kladu na velmi důležité místo přátelství. Mezi ty, které považuji za velmi blízké, řadím i příslušníky Genštábu, což je vzájemně se podporující, sympatiemi vzniklá a společnými zájmy utvrzovaná skupinka, který vznikla v průběhu uplynulého desetiletí s cílem jednou za čas se sejít, popít, poklábosti, poškorpit se a zase udobřit, zažertovat i probrat věci vážné. Tentokrát to vše souviselo s mými nedávno přežitými šedesátinami a přátelé, z nichž mnozí přišli v parném pražském pátečním odpoledni v uniformách, mě zahrnuli dary na hraní, pro potěchu duše i jazyka, čtení, atd., jak můžete na snímcích trochu vidět. Krom toho usoudili, že každému významnému jubilantovi z akademické půdy je k životnímu jubileu vydán sborník. Mně by mohlo přijít líto, že kolem akademické veřejnosti jen lehce procházím, proto k životnímu mezníku onen výroční sborník viribus unitis vytvořili. Je krásný, mísí se v něm příspěvky ryze osobní, připomínající naše letité přátelství, s velezajímavými články odbornými, a já při četbě mužně zamačkával slzu. Jelikož jde o vydání malonákladové, neprodejné a o to cennější, nalezli jsme cestičku, kterak vám to pozoruhodné dílko nejen k mé větší slávě zpřístupnit. Stáhnou si jej můžete na http://www.austerlitz.org/download/sbornikJK.pdf, nebo prostě kliknutím na nadpis článku (a poté půl minutky trpělivě čekat, páč to chvilku trvá; všeho do času, jen Pámbu na věky...). Co říci slovem k pár obrázkům? Že atmosféra byla překrásná a uniformy francouzské se družily s rakouským jak těsně před tažením roku 1812, ba i si tabák do fajfek páni důstojníci vyměnili a dopadli jsme ten večer lépe než velký Napoleon... Že vojáci byli vlídní k zatraceným civilům... Řečeno slovy Dire Straits a jejich písně Brothers in Arms: "You did not desert me, my brothers in arms." Za to vám děkuji. Merde, jsem moc rád, že vás mám!!!
P.S.: Pro nezasvěcené: Ta narážka u obrázku na zadní straně Sborníku "Šedesát, to je dvakrát třicet, ale husar nejsi...," odkazuje na výrok husarského generála Lasalla, že husar, který není ve třiceti mrtev, je ulejvák... :-) A to PhDr na obálce přehnali, jsem jen Mgr a pokorný sluha Vašich Jasností...

Žádné komentáře: