úterý 4. května 2010

BOJIŠTĚ U BUDYŠÍNA


Přítel Karel "Ahmad" Řezníček podnikl jarní výlet na místa dvoudenní bitvy v Budyšína (Bautzen), jejíž výročí (20.-21. V. 1813) se blíží, ve slunečném počasí leccos zdokumentoval a něco z toho mi laskavě poskytl. Č. 1 je statek, v němž zemřel velkomaršálek císařského dvora generál Duroc, č. 2. pamětní kámen k témuž u silnice, č. 3, tzv. Monarchen-Hügel na paměť panovníků, č. 4 Blücherův kámen u Kreckwitz, č. 5. pomník na jednom z hřbitovů a č. 6 pomník u mostu přes Sprévu. Doufám, že jsem popisky nepopletl a děkuji, Ahmade...

2 komentáře:

Milik řekl(a)...

Dobrý den,
nemohli byste prosím poskytnout také nějakou mapku nebo náčrtek, ze které by bylo patrné, kde tato místa v Budyšíně nebo jeho okolí hledat? Bohužel jsem nalezl jen kusé informace a rád bych toto místo co nedříve navštívil.
Pokud byste měli nějaké podobné informace také o památkách a památnících na bitvu u Drážďan, byl bych Vám moc vděčný.
Předem děkuji za Vaši informaci.
Zdravím a děkuji za Vaše knihy
M.K.

Jiří Kovařík řekl(a)...

Bohužel jste nečetl příliš pozorně, jinak byste věděl, že jsem bojiště nenavštívil já, ale můj přítel. Jistě pochopíte, že mailové adresy nesděluji, a tak jediné, co mohu poradit, je sehnat podrobnou turistickou mapu, např. Bautzen u. Umgebung 1:35 000 (což lze ve specializovaných prodejnách u nás) a při koupi se dívat, zda tam jsou památníky vyznačené. Na bojišti tohoto rozsahu je to ovšem obtížné, vodítkem vám ale může být stránka http://users.skynet.be/Empire/
Napoleon1er/Allemagne1813_1.htm