středa 28. května 2014

KNIHY V DOHLEDU I VÝHLEDU



Ledy se s koncem jara hnuly a nastal čas vypustit mezi vás zprávy o věcech, na které se mě často ptáte; a doufám, že informace, jež mám, jsou pro vás stejně dobré jako pro mne. Budu stručný, protože je jich několik:
  1: V těchto dnech jde do tiskárny JUTSKO 1916 a v průběhu června by mělo být na pultech, z čehož mám dvojnásob radost, neboť zapadne do stoletého výročí vypuknutí Velké války, kterou si mj. připomíná řada českých a moravských muzeí (v Národním technickém muzeu je navíc „námořnická“ výstava o c. a k. maríně). Ukázku a upozornění, že kniha vyšla, dostanete sem na blog, objednávat ji ale už teď můžete u AKCENTu (prolink dávám do nadpisu, sleva vám uhradí poštovné a posílají to rychle…)

2: Minulý týden jsem AKCENTu odevzdal VÁLKY BEZ KONCE (ŘÍMSKÉ VÁLKY 2); venku budou na podzim, cca v říjnu; opět dám vědět s ukázkou obsahu, až se věc bude lámat, a s kapitolkou, až se přiblíží vyjití.
 3: Mnozí se ptáte, kdy konečně vyjde NAPOLEONŮV GRANÁTNÍK, tedy paměti kapitána Coigneta. Vše se zdrželo za několika důvodů, teď ale začínají věci spět k dobrému konci. Leonem Křížkem ztělesněný ElkaPress, který knihu vydá, změnil distributora a Coigneta tak bude tisknout i šířit AKCENT, předpokládám, že si ho tam budete moci i objednat. Skončily všechny korektury, u konce je už nejspíš i zlom a kniha bude na podzim. Informaci dostanete zase včas.

4: Z distribučního spojení ElkaPressu a AKCENTu plyne, že si z Třebíče můžete objednat i starší tituly z mojí dílny, TRAFALGAR a NAPOLEONOVA KAVALERISTU, pokud po nich zatoužíte a v knihkupectvích jste je nesehnali; slevy platí i zde.
 
5: Pokud jde o moje psaní, mám zhruba dvě třetiny NAPOLEONOVÝCH JEZDCŮ, což bude, doufám, hodně poutavá a dost tlustá (asi jako SLAVKOV 1805) kniha, směsice životních příběhů těch nejslavnějších i méně známých, druhů jezdectva, jezdeckých bitev, způsobů boje, předpisů, skladby, taktiky, přehledů pluků a řady dalších věcí. Tohle ovšem spatří světlo knižních pultů až v první polovině příštího roku

6: Se zpožděním se pro Mladou frontu začíná lámat RVÁČŮ A DUELANTŮ, tj. druhý svazek  HISTORIE EVROPSKÝCH DUELŮ A ŠERMU. Vyjde na podzim, bude stejně výpravný jako ten první a zahrne období od renesance do konce napoleonských válek.
 7: Výhledově se chystám, až dodělám Napoleonovy jezdce, na třetí svazek Římských válek, kterému jsem kvůli anotaci na přebalu odevzdané „dvojky“ dal název CAESAROVY LEGIE.  Psát to ale budu až do jara příštího roku…

8: Co dál? Neprozradím, je to vskutku výhled na více než rok dopředu, pokud jde o psaní, jen řeknu, že před „čtyřkou“ Říma přijde něco napoleonského, buď polská kampaň 1806/1807, nebo překlad jedněch pamětí, které jsou unikátní, úžasné a napsal je muž, co bojoval na opačné straně, v řadách rakouských a bavorských jezdců… Držte nám palce, ať předběžné otevření vrátek k jejich vydání dál pokračuje… A mějte se co nejkrásněji!

4 komentáře:

Matto řekl(a)...

Skvělé zprávy, Jutsko v černu mi dělá velkou radost !!!
Stejně tak "výhled do budoucna" zní slibně, bádám hlas pro memoáry "z druhé strany" ...
Jinak přeji hlavně hodně sil a trpělivosti s psaním :o)

Jiří Kovařík řekl(a)...

Já je prozradím, ty memoáry, ale až bude jisté, že na to nakladatel kývne... Jsou fakt skvělé!!!

Anonymní řekl(a)...

Chtel bych Vam podekovat za vynikajici knihu (Vitezove nad Kartagem) a nemohu se dockat pokracovani. Preji hodne stesti.

Anonymní řekl(a)...

Včera (6.10.) jsem Římské války 2 viděl v prodeji.