středa 2. května 2012

POZNÁMKA K PŘÍBĚHU JANA JANOUŠKA, HRDINY NA KVĚTEN

Dnes, při otvírání pošty na kontaktně-komunikační adrese pro tento blog (napoleonknihy@volny.cz) jsem tu našel i řádky jednoho ze čtenářů spolu s obrázkem, oboje k článku o hrdinovi na květen, tedy o pěšáku Janu Janouškovi a ukořistení francouzské orlice (už jsem kdysi psal, že aigle je ženského rodu a že tedy budu psát o francouzských coucou jako o orlicích, ne o orlech) v bitvě u Chlumce a Přestanova. Ten mail mě potěšil z několika důvodů: kvůli věcnému textu, potvrzujícímu správnost informací z téměř stoletého kalendáře, krásnému obrázku a, přiznám, i kvůli post scriptu... Zde je, protože ke zveřejnění doslova svádí, a jsem si téměř jist, že potěší i vás!!!

Dobrý den, když jsem se dnes ráno u snídaně díval jakýže to chrabrý čin připadl na nový měsíc, byla mi celá historka velmi povědomá. Zapátral jsem tedy ve svém "archivu" a záhy jsem tomu přišel na kloub. Celá událost samozřejmě neunikla autoru plukovních dějin olomouckého 54. pluku. Pěšáka Janouška zvěčnil také jejich ilustrátor právě v okamžiku, kdy chytá nepřátelského seržanta pod krkem ve varvažovských ulicích. Uniforma rakouská se té z napoleonských válek podobá více, o té francouzské se to již říci nedá :-)
Bídnou fotografii této ilustrace přikládám v příloze.
S přáním hezkého zbytku dne,
Ondřej Král
P.S.: S Vaším úvodním slovem k tomuto příspěvku plně souhlasím. To je ostatně i důvod, proč jsem Vám napsal tento mail. 

Žádné komentáře: