neděle 26. srpna 2012

KRÁSNÉ LÉTO S MEDVÍDKEM PÚ

Pokud se vám zdá, že intenzita a počet příspěvků v srpnu poněkud zeslábly, je to správný postřeh. Důvod nespočívá v tom, že by mi docházely nápady a témata, nebo že by mě psaní na blog přestalo bavit, zakopaný pes spočívá jen v letním čase, který nezadržitelně ubíhá, a i já si dopřávám luxus relaxace, slunce i dovolené.  Asi si to i zasloužím, neboť těsně před ní jsme po sobě dočetl a obrázky i mapami osadil rukopis toho, na čem jsem od jara doslova dřel, na knize s jednoduchým názvm LUDVÍK XIV a podtitulem Život a doba krále Slunce. Slovo dřel není přesné, vyvolává únavnou představu a já z toho unavený nebyl, neboť jsem dělal na nádherném tematu o fascinující osobnosti i době, která je neméně barvitá než ta napoleonská. Nakonec jsme v ní zkombinoval život velkého krále s děním, které jeho mládí i vládu provázely, a k tomu neodmyslitelně patří velký kus vojenské historie se všemi bitvami od Rocroi po Denain. Takže to bude kniha nejen o slavných metresách a okázalosti Versailles, ale i o  ludvíkovských válkách, jichž bylo víc než dost, a o panovníkovi, jak jej z učebnic rozhodně neznáte...
Teď bych měl přidat k článku nějaký ilustrativní a důstojný obraz onoho francouzského krále, leč léto a čas dovolených by měly být dobou rozmarnou, takže raději a ze zcela jiného soudku přidám následující cvičení v PC programech Corel Draw a Photopaint s tím, že původní nápad není můj, ale jednoho Poláka, a že kresbu, již jsem kdysi viděl, už nedokážu najít... Připadala mi humorná už proto, že je trochu militární a že Milneho Medvídka Pú (Winnie-the-Pooh) jsem měl v dětství rád... Pokud ho neznáte, je nejvyšší čas to dohnat.
Mějte se krásně a zanedlouho týden nashledanou!

Žádné komentáře: