středa 22. května 2013

MAPY BITVY U ZNOJMA

Dnes jsem se pro zpestření rozhodl zveřejnit cosi nového, první věc, které dám zcela nový štítek documents, ačkoliv nevím, kdy bude následovat další. Jde o materiály k napoleonským válkám, které nejsou běžně dostupné, zejména o mapové poklady, a v tomto případě za vše následující velcie děkuji Janu Regulovi. Ten mi před drahnou dobou napsal, že získal unikátní mapy bitvy u Znojma, svedené ve dnech 10. a 11. července 1809 (pro nezasvěcené podotýkám, že šlo o bitvu, následující po Wagramu), které skončila příměřím, z něhož pak vzešel v Schönbrunnu podepsaný mír.  Na eBayi získané listy pocházejí podle všeho z Rothenburgova atlasu, zachycují situaci v obou dnech a německý text podrobně pozice na nákresech zachycuje. Je to nejpodrobnější mně dosud známé zachycení tohoto střetu a lze jen litovat, že jsme jej neměli k dispozici, když jsme sestavovali sborník Bitva u Znojma a válka roku 1809 (AKCENT, Třebíč 2009). Šťastný majitel mi dal už před pár měsíci svolení vše zde zveřejnit a já mu za tuto vstřícnost i ochotu podělit se velmi děkuji...



Němčiny neznalí nechť mi odpustí, že se s ní budou muset potýkat s pomocí někoho jiného...

Žádné komentáře: