neděle 4. října 2015

MUSSOLINIHO ŽRALOCI

Tento příspěvek nepokládejte za recenzi, o tématu knihy, která mě zaujala, jsem předtím nevědl mnoho, a i když se mi formou i obsahem publikace velmi líbí, netroufnu si ji posuzovat, natož po obsahové stránce kritizovat. Nejde tedy o víc než o informaci k tématu, které mě oslovilo právě proto, že mám rád knihy z oblasti non-fiction a týkající se války na moři. Myslím si navíc, že téma italských ponorkářů za 2. světové války je hodně neznámé a tady dost opravuje obecnou představu, vyjádřenou hned v mottu:  
"Vytváření obrazu nezpůsobilosti italského námořnictva slouží k zakrývání a omlouváni selhání britského námořnictva, jemuž se nepodařilo zničit italské loďstvo, získat kontrolu nad středomořím a odříznout nepřátelské zásobovací spoje od Afriky před rokem 1943."
Nejspíš budete se slovy britského historika po přečtení knihy souhlasit; jen zasvěcený totiž ví to, co stojí v úvodní kapitole. Například fakt, že ponorka Da Vinci figuruje v tabulce úspěšnosti na 28. místě a na všech sedmadvaceti před ní jsou jen ponorkáři Krigsmarine. Teprve na místě 35 se ocitá americká ponorka Flasher. Na 41. místě je další Ital, a pokud jde o ostatní protivníky, ocitá se první sovětský ponorkář hodně vzadu, navíc dík potopení dvou pasažérských lodí... Konstrukčně měly italské ponorky lepší vlastnosti než proslulá německá třída VII a v Atlantiku operovaly od Karibiku po Mys Dobré naděje.
Jak už bývá u knih nakladatelství Český cestovatel zvykem, jsou provázeny řadou ilustrací, fotografií, nákresů a dvěma barevnými přílohami, což ostatně vidíte z pár naskenovaných ukázek. Stejně tak si můžete knihu opatřit i s CD, na němž jsou písně a melodie italských námořníků. A objednat lze "Mussoliniho žraloky" u nakladatele; prolink na něj (http://www.ceskycestovatel.cz/obchod/) dávám do nadpisu. Co víc říci; i obsah jsem vám naskenoval...








Žádné komentáře: