čtvrtek 6. března 2014

CO A JAK DÁL?



Konec ledna a celý únor pro mne byly hektickým časem, najednou a naráz se toho nakupilo příliš mnoho, termíny dorážely a to se promítlo i do blogu, kam jsem dával méně příspěvků než dříve, přičemž jsem děkoval pár stálým přispěvatelům, že mohu použít to, co mi poslali, jinak by bylo hůř.
Oč se jednalo?
Takřka ráz na ráz se sešly troje obsáhlé korektury.
Nejdřív to byly stránkové korektury prvního svazku Římských válek, tedy takové, kde už je stránkový zlom se zasazenými obrázky i mapami, čili prakticky vzhled, jak bude kniha vytištěna. Z toho plyne, že vyjde na jaře, i když měsíc neodhadnu a dám vědět, až dostanu z AKCENTu přesnou informaci.Definitivu přebalu máte tady...
Hned nato přistály z Elka Pressu korektury Napoleonova granátníka, tedy Coignetových pamětí; pro vás je to dobrá zpráva, protože i Coignet se objeví koncem jara (a opět dám s ukázkou, atd., vědět).
Do třetice nastal čas tvrdě pracovat na výběru a zasazení obrázku do druhého dílu Historie evropských soubojů a duelů; kdo jste měli knihu, tedy první svazek, v ruce, víte, jak výpravná je a dovedete si možná představit tu dřinu. Mladá fronta a Elka Press chtějí druhý díl vydat do prázdnin.
Navíc jsem si zkomplikoval život sám psaním Napoleonových jezdců, které odhaduji na cca 300 až 320 stran wordu o dvanácti bodech; napsal jsem cca 140 stran a říkal si, že to bude do léta hon, ty zbylé dvě stovky plus vše přečíst, dát přečíst, zasadit obrázky, dodělat mapy… Naštěstí do toho zasáhl deus ex machina v podobě nakladatele, který usoudil, že lepší bude nejdřív dodělat rozdělaný a kvůli Jezdcům v polovině odložený 2. svazek Římských válek.
Z toho vyplynula určitá posloupnost toho, co vydává AKCENT: na jaře Římské války I., kolem léta Jutsko 1916 , do Vánoc Římské války II. Já budu mít klid i čas zatím dospat Napoleony jezdce a pustit se do Římských válek III.
Takže, když to vezmu kolem a kolem, měl jsem co dělat, připočítám-li několik nasmlouvaných článků pro historické časopisy Extra Publishingu (Válka, Živá historie, Historické války…) a ze psaní, která pro mne bývá radostí, se stávalo tvrdé břemeno, což není dobré. Záda za ta léta sezení u PC také dělala a dělají svoje, takže jsem usoudil, že summa sumárum je nejvyšší čas zvolnit, protože, jak prý napsal Komenský, všeliký kvalt item šturmování toliko pro hovada dobrý jest! Jsou i jiné radosti než psaní, byť to mám moc rád… Snad pochopíte, že i blog zabírá hodně času, takže ono „zvolnit“ se projeví i tady a čas dvou až tří příspěvků za týden je definitivně pryč… Myslím, že jednou týdně bohatě postačí, nebude-li něco akutního a aktuálního.
Omlouvám se…

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Těším se na Jutsko už aby to bylo do té doby ten Řím , ale o Jutsku u nás podrobně zatím bohužel psal jen pan Hrbek ve Velké Válce na moři, 3. díl