čtvrtek 29. srpna 2013

PŘÍHODY NOVÁČKA Z ROKU 1813 A WATERLOO V NOVÉM VYDÁNÍ

Muzeum v Ústí nad Labem, jeden z hlavních organizátorů připomínky dvousetletého jubilea událostí v tomto kraji, přijalo na jaře t. r. bohulibý záměr vydat k výročí roku 1813 a bitvy u Chlumce a  Přestanova oba svazky mimořádně autentického románu francouzské dvojice Erckmann-Chatrian o osudech Lotrinčana Josefa Berthy v kampani roku 1813 a v posledním Napoleonově tažení. Kdysi jsem ukázky obou věcí zařadil ve svém překladu do posledního svazku Napoleonových tažení (Ať žije císař!), neboť se autenticitou vyrovnají pamětem účastníků, a psal jsme o prvním svazku i zde na blogu, viz:
http://napoleon-knihy.blogspot.cz/2011/03/roman-o-roce-1813-aneb-tip-pro.html
    Na nový překlad nebyl čas, proto se sáhlo k překladu z třicátých let, což nepostrádá půvabu, s muzeem, které mě oslovilo, jsme se rychle dohodli, že onen překlad projedu, uvedu některé překladatelské chybky na spávnou míru, hustě vše opoznámkuji a mapíšu úvody, zařazující obě knihy i autory do historického kontextu.
    Vše se podařilo včetně nových ilustrací a právě obdržený mail Jiřího Bureše z ústeckého muzea, který byl spiritus agens akce, jinak účastníka re-enactementových akcí, mi oznamuje toto:
     "....knihy budou představeny veřejnosti již před páteční srážkou v Ústí a vojáci si jej budou moci zde koupit. Dále bude v prodeji v našem muzejním shopu u vojenského ležení a na bitvě ( v brožovaném vydání, každý díl zvlášť), pro zájemce zde bude k nahlédnutí a o objednání i vydání limitované, ručně vázané, kdy budou oba dva díly v jedné knize...." 
    Pro ty, kdo po knihách zatouží a na bojiště se nedostanou, přidávám mail na muzejní shop: muzeumusti@muzeumusti.cz

2 komentáře:

Martas řekl(a)...

Zdravím. Předminulý víkend jsem dočetl první z knih a vřele ji všem doporučuji. Skýtá zase trochu jiný pohled na věc. Řekl bych, že se místy jedná o čtení až dojemné. Pokračování (druhou knihu) si ponechám pro sváteční chvíle.
Nelituji ani poštovného, neboť jinak než z Muzea Ústí nad Labem (kterému tímto děkuji) se mi knihu sehnat nepodařilo.
M.

Jiří Kovařík řekl(a)...

Jinde, myslím, ani sehnat nešla... Máte unikátek a já mám radost, že to Ústečáci takhle zvládli!!!