sobota 21. srpna 2010

ČTENÁŘSKÉ SNÍMKY: NAPOLEONSKÉ DNY 2010

Ještě týden se míním odreagovávat od pracovních i zájmově pracovních věcí, tu a tam ale udělám výjimku; jednu teď a jednu hned poté. Ta první je velmi příjemmná a v podobě fotografií z Napoleonských dnů, jež před týdnem proběhly ve Slavkově na Moravě. Autor fotografií mi na napoleonknihy@volny.cz navíc poslal svůj komentář, který doslova hladí a potěší duši, jak doufám, nejen moji, takže ho otiskuji v plném zněn, jak dorazil v mailu. Mne osobně velmi těší, že na snímku vlevo nahoře je zachycen kamarád Jakub Samek v téměř nové kapitánské uniformě, jak velí stejnokrojově poněkud pestré jednotce, pochopitelně francouzské, která ho za to, na snímku nahoře vpravo, ztrestá salvou. :-) Je to jen zdání, nejde o simulaci popravčího peltonu ani o vzpouru, capitaine Jacques Samek podle předpisu zaujal bezpečné a jemu příslušející místo, odkud teprve zavelel Feu! Bugští kozáci pak na snímku vlevo dole doráží na zle tísněné Francouze v náznaku karé, či spíše jen v hloučku. A poetický snímek kanonýrů, které mám obzvlášť rád, je nesmírně vydařený. Takže teď jsem se vypovídal a nyní dojmy autora fotografií, jemuž ze srdce děkuji.

Zdravím Vás,
vím, že už jdu s křížkem po funuse, ale nedalo mi, abych nepřispěl pár fotkami, tentokrát z nedělní bitevní ukázky letošního letního Slavkova.
Počasí už se tolik nevyvedlo a hned na začátek přišla sprcha, která ovšem šikujícím se vojákům pramálo činila vrásky na čele. Aspoň na pohled :-) Naštěstí se počasí za chvíli umoudřilo, takže ukázka mohla proběhnout i za účasti, byť ne tak hojné jako v sobotu, leč dychtící po boji. Přiznám se, že jsem bitvu mohl z bezprostřední blízkosti sledovat jen chvíli, jelikož můj 14 měsíční synek vydržel jen asi čtyři rány z děla a pak musel být odklizen z blízkosti vřavy. Snažil jsem se přesto, společně s manželkou, vystihnout pár snímků z bitvy, načež jich pár povedených přikládám. Snímek kde se nabíjí dělo, na mě působí opravdu, jako by se mělo jednat o skutečnou bitvu.
Zúčastnil jsem se podobné akce vůbec poprvé a přiznám se, že se mi velmi líbila. Poznal jsem spoustu nových zajímavých lidí, kteří by mě rádi viděli mezi sebou, což mi bylo taktně sděleno již v sobotu, krátce po příchodu, verbířskou dvojicí vojáků :-)
Nezbývá mi než dodat, že se těším na další akce, hlavně na zimní Slavkov.
S přátelským pozdravem
Roman Řička

Žádné komentáře: